Renuntarea la cumparare
Potrivit legislatiei din Romania, produsele achizitionate la distanta se pot returna in termen de 14 zile de la data intrarii in posesie a produselor conform O.U.G. 34/2014 si este aplicabila doar consumatorilor clienti persoane fizice. Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantului ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului.
Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original complet cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc. Asadar, produsele returnate trebuie sa fie in aceeasi stare in care au fost receptionate, iar returnarea propriu-zisa se va face pe cheltuiala clientului, in temen de 14 zile de la denuntarea contractului. Se recomanda utilizarea aceluiasi serviciu de transport utilizat pentru receptionarea produselor.
Definitia contractului de vanzare (art. 2, 5.): orice contract in temeiul caruia profesionistul transfera sau se angajeaza sa transfere proprietatea asupra unor produse catre consumator, iar consumatorul plateste sau se angajeaza sa plateasca pretul acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect atat produse, cat si servicii. Art. 12 mentioneaza ca exercitarea dreptului de retragere pune capat obligatiilor partilor contractuale; incheierea contractului avand loc in momentul emiterii facturii fiscale si nu la lansarea comenzii sau emiterea confirmarii automate de primire a acesteia.
In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: in cazul in care consumatorul isi exercita dreptul de retragere dupa ce a utilizat produsele intr-o masura care depaseste limita necesara stabilirii naturii, caracteristicilor si modului de functionare a produselor, acesta va fi responsabil in ceea ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora. Astfel, potrivit punctului (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa o faca intr-un magazin. De exemplu, consumatorul ar trebui doar sa probeze un articol de imbracaminte, nu sa il poarte. Prin urmare, in timpul perioadei de retragere, consumatorul ar trebui sa manuiasca si sa inspecteze bunurile cu grija necesara.
In caz contrar, diminuarea valorii produselor ce ar putea rezulta din manipularea acestora prin modificarea starii produselor, respectiv deteriorarea ambalajului original conduce catre aplicarea automata a unor taxe ce sunt cuprinse intre 0-50% din valoarea initiala a produsului.
Retur de produse
Puteti solicita returul de produse in urmatoarele cazuri:
Produs in colet deteriorat. Pentru produsele din colete cu deteriorari vizibile la primirea prin curier, va rugam sa refuzati receptia lor. Pentru dovezi, coletul poate fi fotografiat si se poate intocmi un proces verbal impreuna cu reprezentantul firmei de curierat in care sa fie mentionata starea coletului in momentul livrarii.
Produs livrat gresit. In cazul in care produsul receptionat nu corespunde cu produsul comandat de pe site.
Produsul livrat nu corespunde cu specificatiile de pe site. In cazul in care produsul comandat nu corespunde cu specificatiile prezentate pe site, puteti solicita inlocuirea acestuia sau rambursarea integrala a contravalorii atunci cand produsul respectiv nu mai este disponibil. In momentul in care semnati pe documentul de primire pentru a intra in posesia produselor, va este transferat riscul de pierdere sau de deterioarare a produselor, iar orice reclamatie ulterioara nu va fi luata in considerare.
Costurile de retur pentru situatiile mai sus mentionate vor fi suportate de catre AdiValShop. Solicitarile de retur se vor transmite fie in scris, fie telefonic catre departamentul de vanzari la adresa contact@adivalshop.ro
Produsele din urmatoarele categorii pot fi returnate doar daca sunt sigilate / au eticheta / alt element de identificare atasat si nu au fost folosite potrivit OUG 34/2014, ART. 16:
1. Produse ingrijire personala
2. Produse dezinfectante
Asadar, AdiValShop nu poate fi facut raspunzator pentru refuzarea returnarii produselor mai sus mentionate care nu mai au ambalajul original complet in care au fost livrate si care prezinta deteriorari si semne clare de utilizare.
Nu se returneaza:
Produsele sau serviciile al caror pret depinde de fluctuatiile cursurilor valutare ale pietei financiare, cursuri care nu pot fi controlate de comerciant, potrivit dispozitiilor art. 10 lit. c) din O.G. nr. 130/2000 privind protectia consumatorilor la incheierea si executarea contractelor la distanta.
Produsele aduse pe comanda speciala. Aceste produse nu se afla in stocul uzual al furnizorului, dar pot fi livrate in baza unei comenzi ferme si a platii unui avans, in termenii agreati de parti.
Nota: In cazul in care produsul nu se incadreaza in conditiile mentionate mai sus, acesta va fi returnat catre expeditor, taxa de transport fiind suportata de acesta.
Conform Art. 11 din O.U.G. 34/2014, "Inainte de expirarea perioadei de retragere, consumatorul informeaza profesionistul cu privire la decizia sa de retragere din contract" folosind una din variantele mai jos prezentate:
a) Formular de retragere: Formularul de retur in format tipizat se poate descarca de aici (clik pe link).
b) orice alta declaratie neechivoca în care va exprimati decizia de retragere din contract, transmisa pe un suport durabil, spre exemplu pe e-mail la adresa: comenzi@adivalshop.ro